Jsme most mezi logistickou teorií a praxí
Najít v Česku a na Slovensku kvalitní mimoškolní vzdělání pro logistiky? To je oříšek. Přitom bez rozvoje znalostí se neobejdou začínající ani pokročilí lidé z tohoto oboru.
A tak jsme dali dohromady tým zkušených odborníků z praxe, kteří v Logistické akademii školí nováčky i profesionály. Záleží jim na tom, aby účastníci získané znalosti co nejlépe využili při řešení reálných problémů v logistice. Zkrátka fungují jako most mezi logistickou teorií a praxí.
Tisíce proškolených logistiků
Jako jediní v České republice a na Slovensku se zaměřujeme čistě na logistické vzdělávání. Kurzy probíhají na otevřených kurzech v Praze, Brně, Ostravě a Bratislavě, případně je chystáme zákazníkům na míru.
Zájemcům umožňujeme získat i prestižní logistickou certifikaci, bez ohledu na to, jestli absolvují některý z kurzů.
Za 15 let působení na trhu jsme proškolili tisíce logistiků a také zjistili, jak důležité je předávat znalosti a zkušenosti nejen další generaci logistíků, ale také firmám, které řeší logistické problémy.
Proto poskytujeme nezávislé logistické poradenství a pořádáme dvoudenní konferenci LOGISTICS RIDE, kde se jednou za dva roky setkávají profesionálové ze všech oblastí logistiky.
Den co den děláme maximum, abychom úspěšně formovali budoucnost logistiky skrze vzdělání. Naše odvětví bereme jako srdcovou záležitost a snažíme se (nejen) prostřednictvím kurzů zvyšovat standard oboru.
Náš manažerský tým
Ing. Jaroslav Bazala, Ph.D., ALog.
Tel.: +420 603 221 826
E-mail: bazala@pql.cz
(nar. 5.8.1957) je prezidentem Logistické akademie, zakládajícím členem Komory logistických auditorů v ČR a na Slovensku, členem americké asociace APICS a majitelem společnosti PQL poradenství pro kvalitu a logistiku, s.r.o.
Zkušenosti
- Od roku 1995 odborně působí v oblasti logistiky jako poradce, projektant, lektor a auditor. Svou profesní kariéru zahájil jako projektant automatizovaných systémů řízení výrobních procesů a po dlouhodobé pracovní stáži v Nizozemí se majoritně věnuje logistice.
- Je řešitelem významných logistických projektů pro společnosti VÍTKOVICE a.s., BONATRANS GROUP a.s., TŘINECKÉ ŽELEZÁRNY a.s., TATRAVAGÓNKA POPRAD a.s., HELLA AUTOTECHNIK s.r.o., BOCHEMIE a.s., KOFOLA a.s., GUMEX spol. s r.o., ROSSMANN spol. s r.o., TATRA TRUCKS a.s. a dlouhou řadu dalších velkých, středních i malých firem.
- Manažerské zkušenosti získal jako první ředitel logistiky společnosti BONATRANS GROUP a.s.
- Vedle řešení a realizace logistických projektů je zejména vyhledávaným lektorem a trenérem. Je hlavním autorem rozsáhlé publikace "Logistika v praxi" vydavatelství Verlag Dashöfer a vysokoškolských skript pro Ostravskou Univerzitu v Ostravě "Úvod do logistiky".
Moto
Souhlasím s Henry Fordem, který řekl: "Máte pravdu, pokud si myslíte, že něco nemůžete – a rovněž když si myslíte, že můžete!"
Co zaštiťuji v Logistické akademii
Jsem jejím prezidentem a mým posláním je sloužit vám všem, kteří se budete ucházet o některý z udělovaných diplomů, a současně trvale usilovat o růstu prestiže Logistické akademie …. a tím i významu a ceně vašich titulů, které si můžete uvádět za své jméno.
Ing. Radek Hlavsa, MBA
Tel.: +420 603 371 710
E-mail: hlavsa@logistickaakademie.cz
Zkušenosti
Mám za sebou 25 let zkušeností v mezinárodních organizacích, kde jsem měl na starosti finance, marketing, event management nebo celkové vedení společnosti. Kromě toho jsem měl možnost pracovat jako interim manažer v několika společnostech na pozicích CEO, COO a CMO. Rozumím tomu, co znamená řídit firmu a vést lidi.
Moto
Dělej malé věci s velkou vášní.
Co zaštiťuji v Logistické akademii
V akademii mám na starosti denní operativu, marketing a finance. Pravděpodobně se potkáme, když budu s Vámi domlouvat školení, certifikaci nebo třeba logistický audit. Jako lektor zajišťuji, v rámci soft skills, oblast koučování a mentoringu.
Sára Bazalová
Tel.: +420 607 777 679
E-mail: info@logistickaakademie.cz
Zkušenosti
Moto
Co zaštiťuji v Logistické akademii
Nela Švidrnochová
Zkušenosti
Moto
Co zaštiťuji v Logistické akademii
Tým profesionálů v oboru, kteří vás budou školit:
Ing. Jaroslav Bazala, Ph.D., ALog.
Tel.: +420 603 221 826
E-mail: bazala@pql.cz
(nar. 5.8.1957) je prezidentem Logistické akademie, zakládajícím členem Komory logistických auditorů v ČR a na Slovensku, členem americké asociace APICS a majitelem společnosti PQL poradenství pro kvalitu a logistiku, s.r.o.
Zkušenosti
- Od roku 1995 odborně působí v oblasti logistiky jako poradce, projektant, lektor a auditor. Svou profesní kariéru zahájil jako projektant automatizovaných systémů řízení výrobních procesů a po dlouhodobé pracovní stáži v Nizozemí se majoritně věnuje logistice.
- Je řešitelem významných logistických projektů pro společnosti VÍTKOVICE a.s., BONATRANS GROUP a.s., TŘINECKÉ ŽELEZÁRNY a.s., TATRAVAGÓNKA POPRAD a.s., HELLA AUTOTECHNIK s.r.o., BOCHEMIE a.s., KOFOLA a.s., GUMEX spol. s r.o., ROSSMANN spol. s r.o., TATRA TRUCKS a.s. a dlouhou řadu dalších velkých, středních i malých firem.
- Manažerské zkušenosti získal jako první ředitel logistiky společnosti BONATRANS GROUP a.s.
- Vedle řešení a realizace logistických projektů je zejména vyhledávaným lektorem a trenérem. Je hlavním autorem rozsáhlé publikace "Logistika v praxi" vydavatelství Verlag Dashöfer a vysokoškolských skript pro Ostravskou Univerzitu v Ostravě "Úvod do logistiky".
Moto
Souhlasím s Henry Fordem, který řekl: "Máte pravdu, pokud si myslíte, že něco nemůžete – a rovněž když si myslíte, že můžete!"
Co zaštiťuji v Logistické akademii
Jsem jejím prezidentem a mým posláním je sloužit vám všem, kteří se budete ucházet o některý z udělovaných diplomů, a současně trvale usilovat o růstu prestiže Logistické akademie …. a tím i významu a ceně vašich titulů, které si můžete uvádět za své jméno.
Ing. Leo Tvrdoň, Ph.D., ALog.
(nar. 21.9.1960) je viceprezidentem Logistické akademie, 11 let působil jako vysokoškolský pedagog na katedře podnikohospodářské Ekonomické fakulty VŠB –TU Ostrava, kde vyučoval logistiku, 5 let na Vysoké škole logistiky v Přerově a v současnosti působí Univerzitě Tomáše Bati v Uherském Hradišti. Zároveň se zabývá lektorskou činností a poradenstvím v logistice.
Je také spoluzakladatelem firmy DYNAMIC FUTURE s.r.o. v Ostravě, zabývající se logistickým poradenstvím. Zde pracoval na pozici projektového manažera a zastával také funkci jednatele společnosti.
Zkušenosti
- Je řešitelem nebo spoluřešitelem projektů pro společnosti ŽDB GROUP a.s., Bohumín, Siemens Elektromotory Mohelnice, ACO Industrie k.s. Přibyslav a řadu dalších.
- Od roku 2005 je členem Komory logistických auditorů.
- Je expertem na problematiku modelování procesů pomocí dynamické simulace.
Moto
„Je důležité dobře vzlétnout, ale hlavně i bezpečně přistát.“
Co zaštiťuji v Logistické akademii
Trénink v celém průřezu integrálního logistického vzdělávání, a především využití simulací pro řízení materiálových toků; konzultace pro zpracování projektů a jejich vyhodnocování v rámci školení logistiky.
Rudolf Malý, ALog.
(nar. 2.1.1966) od ledna 2016 se věnuje nezávislému poradenství a auditingu v oblasti logistických procesů, přičemž v roce 2009 se stal členem KOMORY LOGISTICKÝCH AUDITORŮ.
Zkušenosti
- V roce 2006 začal působit u předního českého poskytovatele komplexních logistických služeb společnosti PST CLC, a.s., kde od roku 2008 zastával pozici výkonného ředitele a místopředsedy představenstva. Od roku 2012 po sloučení s japonskou skupinou MITSUI-SOKO pokračoval dále jako výkonný ředitel a zároveň předseda představenstva až do září roku 2015.
- Od roku 1996 do poloviny roku 2006 zastával různé pozice ve společnosti Kofola a.s., přičemž od roku 2000 působil v Kofole jako manažer logistiky pro skupinu Kofola (Česko, Slovensko, Polsko a Maďarsko) a zodpovídal i za plánování a řízení výrobních operací ve skupině.
- V letech 1990-1995 pracoval jako obchodní ředitel se zodpovědností za řízení skladových operací a nákupu u obchodní společnosti LOCO plus Praha
Moto
„Je-li stanoven jasný cíl, cestu k němu lze vždy nalézt. To znamená, hledej způsoby a nikoliv důvody.“
Co zaštiťuji v Logistické akademii
Tréninky a workshopy včetně individuální formy in-company v celém průřezu integrálního logistického vzdělávání.
Se zvláštním zaměřením na:
- Projektové řízení a jeho implementování do firemní struktury s vazbou na řízení procesu změny
- Interaktivní workshopy na téma logistický audit s praktickým tréninkem realizace auditu
- Outsourcingu logistických služeb s projektovou podporou při nastavení procesů u poskytovatele služby
- Logistický controlling - úloha, cíle a pozice ve firemní struktuře
- Nastavování systému klíčových parametrů výkonnosti (KPI´s)
Ing. Radek David, ALog.
(nar. 9.3.1962) je zakládajícím členem Komory logistických auditorů a od roku 2008 úzce spolupracuje s Logistickou akademií. Věnuje se poradenství, auditingu a lektorské činnosti v oblasti logistiky.
Zkušenosti
- Od svého studia na Vysoké škole Báňské (obor Doprava a manipulace s materiálem) se nepřetržitě věnuje oboru logistiky. Profesní kariéru zahájil ve Vítkovických železárnách a v IMADOS Logistic. s.r.o.
- V letech 1997 až 2005 se podílel na významné reorganizaci logistiky ve společnosti SPT TELECOM a ČESKÁ POŠTA, kde pracoval v roli vedoucího odboru interní logistiky.
- Od roku 2003 do roku 2021 pracoval jako konzultant pro firmu LOGICON Partner s.r.o. a účastnil se na významných logistických projektech například ve firmách: BONATRANS, KES, KINEX, MCE PHARMA, OLD HEROLD, R.JELÍNEK, PHILIP MORIS, SEPOS, VAROC, ZETOR, ZES SILKO, MARTEC MEDICAL, AGEL, JANČA, PHARMOS, REPHARM.
- Od roku 2021 pracuje jako samostatný konzultant, trenér a lektor logistiky, vede a garantuje projekt LOGISTICKÉ PORADNY v rámci Logistické akademie.
- Je spoluautorem publikace „Logistika v praxi“ vydavatelství Verlag Dashöfer.
Moto
"Kdokoliv se přestane učit, je starý, ať už ve dvaceti nebo v osmdesáti. Kdokoliv se stále učí, je mladý. Nejskvělejší věc v životě je udržovat mladou mysl." – Henry Ford
Co zaštiťuji v Logistické akademii
Trénink v celém průřezu integrálního logistického vzdělávání a provoz LOGISTICKÉ PORADNY.
Ing. Petr Sysel, CLog.
(nar. 15.7.1969) V současnosti pracuje na pozici Operations Manager u nadnárodní společnosti RR Donnelley Czech. Tato společnost zajišťuje služby v oblasti SCM pro globální řetězce v odvětvích Hi-Tech a Medical.
Zkušenosti
- V letech 1992 – 1999 zastával různé pozice ve struktuře armádní logistiky v útvaru rychlého nasazení AČR.
- Od roku 2000 do 2007 pracoval jako Logistic Manager distribučního centra holandsko německého holdingu MOTIP DUPLI Group, kde zodpovídal za plánování a řízení zásob v celém rozsahu - od nákupu až po distribuci v působnosti střední a jihovýchodní Evropy.
- U společnosti RR Donnelley Czech (od roku 2007) řídil několik úspěšných projektů se zaměřením na zlepšování logistických procesů ve firmě. Podílí se také na plánování, přípravě a implementaci nových obchodních projektů.
Moto
„Selský rozum pomáhá dojít k jednoduchému řešení … a taková řešení bývají nejúčinnější.“
Co zaštiťuji v Logistické akademii
Trénink v oblasti řízení dodavatelského řetězce, managementu logistiky, a především logistiky skladování a distribuce. Dále také konzultace pro zpracování projektů a jejich hodnocení v rámci školení logistiky.
Mgr. et Bc. Pavel Vyvijal
(nar.18.4.1964) je majitelem společnosti Profesionální vzdělávání. Od roku 2000 pracuje v oblasti vzdělávání jako lektor, trenér, kouč, moderátor, facilitátor a poradce. Zabývá se zpracováváním rozvojových programů ve firmách podle potřeb a zadání tzv. na míru s důrazem na účinnost jednotlivých rozvojových kroků. Primární je analýza potřeb zákazníků a účastníků těchto programů. Tematické oblasti jsou měkké dovednosti – koučování, obchodní a prodejní dovednosti, manažerské dovednosti, komunikační dovednosti, prezentační dovednosti, konzultace, poradenství.
Zkušenosti
• Pedagogicko - psychologické a ekonomické vzdělání.
• Obchodně-manažerské pozice v oblasti prodeje.
• Osmileté působení ve veřejné správě – pozice STAROSTA.
• Metodické vedení lektorského týmu ve vzdělávací společnosti.
• Čtyřleté zkušenosti s vedením firmy na pozici CEO.
Moto
Průměrný učitel vypráví. Dobrý učitel vysvětluje. Výborný učitel ukazuje. Nejlepší učitel inspiruje.“ Artemus Ward
Co zaštiťuji v Logistické akademii
Jsem trenérem a konzultantem pro koučování, obchodní a prodejní dovednosti, manažerské dovednosti, komunikační dovednosti, prezentační dovednosti frekventantů Logistické akademie.
Jakub Brada, DiS.
Nar. 25.8.1986, 20 let pomáhá firmám dosahovat větší efektivity v procesech za pomoci digitalizace a automatizace, je externím expertem pro oblast digitalizace pro Moravskoslezské, Jihomoravské a Zlínské Inovační centrum a je majitelem společnosti Qest solutions s.r.o., která se zabývá implementací no-code a low-code řešení do firem.
Zkušenosti
- Deset let pracoval pro německé korporace, kde se zaměřoval na auditování dodavatelských procesů ve výrobních firmách v Evropě a Asii. Vedl týmy a specializoval se na procesy kvality, strategického a operativního nákupu i zákaznického servisu.
- Dalších deset let se věnoval firmám všech velikostí v Česku a na Slovensku, které usilují o pokrok v oblasti digitalizace a automatizace.
- Školí, přednáší, analyzuje a implementuje technologická řešení v administrativních, logistických a výrobních procesech.
Moto
"The difference between who you are and who you want to be is what you do."
Co zaštiťuji v Logistické akademii
Lukáš Kalvoda
Jsem zakladatelem projektu diagnostika firem a systému CODIS (Complex diagnostic and implementation systém), který nabízí komplexní pohled, analýzu potřeb a řešení v oblastech udržitelnosti a ESG, optimalizaci provozních nákladů a digitalizaci. Aktuálně pracuji na pozici Regionálního ředitele pro Moravu a Slezsko ve společnosti Greenometer s.r.o.
Zkušenosti
Dlouhá léta jsem se pohyboval v oblasti obchodu a Business developmentu na manažerských pozicích středních firem. V posledních 4 letech se intenzivně věnuji oblasti udržitelnosti po praktické stránce s ohledem na snižování provozních nákladů a uhlíkové stopy firem. Vše s ohledem na ROI. Jsem expertem pro oblast udržitelnosti v MSIC (Moravskoslezské inovační centrum) a ICOK (Inovační centrum Olomouckého kraje.
Moto
Slovo "NEJDE", je pro mě výzva a staré známé: Co neměříš, neřídíš.
Co zaštiťuji v Logistické akademii
V logistické akademii zajišťuji oblast udržitelnosti v souvislostech, ESG, SDGs a optimalizaci provozních nákladů. ESG je nový obor, který je pro mnoho firem velkou neznámou a s nadcházející legislativou i budoucí povinností. Jsem průvodcem na této cestě od teoretické části po implementaci jednotlivých praktických řešení. Komplexní přístup, minimalizace provozní slepoty, správný sběr a vyhodnocení. Udržitelnost = Efektivita. Nástroj k dlouhodobé konkurenceschopnosti firem.
Ing. Bc. Lenka Sabelová
je aktuálně OSVČ a zabývá se poradenstvím, poskytováním školení a poskytováním konzultací.
Zkušenosti
- V letech 1990 – 2011 pracovala u Celní správy České republiky. CS ČR opouštěla z pozice zástupkyně ředitele a ředitelky odboru cel a daní Celního úřadu Brno. Z titulu své pracovní pozice byla pověřena řízením daného odboru, tvorbou metodiky, individuálních aktů řízení, koordinace činností odboru s činností ostatních útvarů CÚ. Po dobu zaměstnání u CS ČR byla lektorem v systému vzdělávání CS v oblasti celní agenda a rovněž v managerském programu vzdělávání nižšího managementu.
- V letech 2011 – 2021 působila ve společnosti Maurice Ward & Co., s.r.o. na pozici Customs Manager. Její hlavní pracovní náplní byla účast na projektech v oblasti celní problematiky a nastavování procesů celního řízení, konzultace, poradenství v celní oblasti a v oblasti statistiky vnitrounijních obchodů Intrastat, kontakt s celními úřady.
- Od roku 2001 pracuje jako externí lektor a spolupracuje s agenturami, jež zajišťují profesní vzdělávání (mimo jiné Regionální hospodářská komora Brno (www.rhkbrno.cz), Krajská hospodářská komora Zlínského kraje (www.khkzk.cz), INTEGRA CENTRUM (www.integracentrum.cz) a další).
- Je spoluautorkou odborné publikace CLO, edice MERITUM, vydavatelství ASPI a.s. Praha.
- Publikuje v odborných časopisech společnosti Wolters Kluwer a je odborným garantem ASPI Navigátor „Celní řízení“.
- V rámci spolupráce s RHK Brno se podílela na přípravě případových studií pro VŠ a pravidelně zde i v návaznosti na zpracované případové studie přednáší.
Moto
"Cíl je sen, ke kterému napíšete datum." - Louise L. Hay
Co zaštiťuji v Logistické akademii
V rámci Logistické akademie připravila sérii kurzů v oblasti celního řízení.
Michael Rada
(nar. 24.12.1971) je ČLOVĚKEM a zakladatelem INDUSTRY 5.0, zároveň je jednatelem společnosti IBCSD LAB. Od roku 1990 do začátku vlastního podnikání v roce 2013 působil ve středním a později ve vyšším managementu logistických i marketingových, obchodních, business developmentu, nákupu a řadě dalších pozicích.
Zkušenosti
- Úspěšně absolvoval zkoušky IATA včetně DGA ve Vídni.
- Je aktivním autorem řady odborných článků z oblasti logistických a obalových inovací.
- Je autorem řešení vratné paletové fixace FIXLOG ONE – FIXLOG THREE.
- V letech 2008 – 2013 působil v senior managementu logistické divize druhé největší korporace Japonska (SUMITOMO CORPORATION) na pozici business Development.
- Od roku 2013 samostatně podnikající v oblasti systémové prevence plýtvání a vzniku odpadu FYZICKÉHO, SOCIÁLNÍHO, URBANISTICKÉHO, PROCESNÍHO a PLÝTVÁNÍ ČASEM. Specializuje se mimo jiné i na zvyšování efektivity globálních dodavatelských řetězců a v oblasti, vývoje efektivních obalových prostředků.
- Od roku 2014 je tvůrcem nové průmyslové metodologie – INDUSTRIAL UPCYCLING zabývající se aktivním využitím přebytků výroby a jejich přímým druhotným zužitkováním
- 1.12.2015 zakladatel INDUSTRY 5.0, řídí síť ve 112 zemích světa (07/2023)
- Od roku 2015 je zakladatel hnutí E-MOTION podporující integraci osobní elektromobility do profesní i soukromé sféry.
- Vlastník ochranné známky IBCSD a řady designů průmyslových obalů.
- Mezi jeho klienty patří společnosti z mnoha průmyslových segmentů nejenom v ČR, ale i zahraničí.
- Z práce pana Rady čerpají nejen firmy, ale i Evropská Komise, OSN, Globální auditorské společnosti, Univerzity, Vlády států a řada dalších.
Moto
- Neexistuje pro mne není překážkou, jen prvním krokem k nové výzvě.
- There is no waste, if we do not waste.
Co zaštiťuji v Logistické akademii
V logistické akademii zaštiťuji obranu proti profesní slepotě a snažím se přinášet odlišný pohled na logistiku a všechny návazné procesy v rámci globálních dodavatelských řetězců. Při svých přednáškách se opírám o osobní zkušenosti a praxí získané zkušenosti nejen ve firmách, kde jsem na základě zadání majitelů řešil témata, která nedokázali vyřešit, ale i při budování sítě INDUSTRY 5.0, která se během 22 měsíců rozrostla na 112 zemí, v níž působí spolupracovníci, které vedu a řídím.
Bc. Radek Hoško, MLog.
(nar. 12.3.1973) je specialista námořní logistiky s 25 – ti letou praxí na pozicích operativy/obchodu/projektového managementu vč. realizací přeprav nadměrných a těžkých kusů. Aktuálně pracuje na pozici se zaměřením zejména na nákup služeb a realizaci servisu námořní logistiky dovozu surovin do výroby a vývozu hotových výrobků.
Zkušenosti
- Státní zkoušky z anglického jazyka – úroveň C2
- Certifikát Manažer dopravy, akreditováno MŠMT
- Pravidelné kurzy přepravy nebezpečného zboží ADR/RIM/IMO
- Promoce na Vysoké škole logistiky, katedra Dopravní logistika - 2015
- Zaměření na námořní celokontejnerové přepravy FCL, sběrnou službu LCL (ocean/sea/short sea), konvenční a RO-RO námořní přepravy včetně nadměrných a těžkých kusů s návazností na kombinovanou, silniční, říční přepravu z/do přístavu lodění, včetně překladů v přístavech, dalších doplňkových přístavních činností a celního odbavení při vývozu i dovozu
- Certifikace MLog, Ostrava 17/06/2022
Moto
„V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.“
Co zaštiťuji v Logistické akademii
- Logistika námořních kontejnerových a konvenčních přeprav
- Konosament – druhy, funkce, náležitosti
- Odpovědnost rejdaře/námořního dopravce v námořní přepravě Hague/Hague-Visby/Hamburg rules
- Nejčastěji používané dodací podmínky v námořní přepravě dle Incoterms 2020
- Liner terms u konvenčních přeprav – souvislost s dodacími podmínkami Incoterms a náklady na dopravu
- Cenotvorba a běžná operativa během realizace kontejnerové/konvenční námořní přepravy
- Odpovědnost zasílatele/dopravce vs. cargo pojištění „proti všem rizikům“
- Provázanost akreditivu, konosamentu, cargo pojištění, Incoterms, celní problematiky v zájmu úspěšné realizace
- Specifika realizace přeprav nadměrných a těžkých kusů – praktické příklady a doporučení
prof. Ing. Radim Lenort, Ph.D., ALog.
(nar. 25. 3. 1973) je vedoucí Katedry řízení výroby, logistiky a kvality na Škoda Auto Vysoké škole o.p.s., který se profesně zaměřuje na nejnovější trendy v logistice a řízení dodavatelského řetězce a jejich implementaci v praxi.
Zkušenosti
- Řešitel více než 40 projektů pro přední průmyslové podniky, zejména z automobilového průmyslu
- Logistický auditor a člen Komory logistických auditorů
- Řešitel více než 30 národních a mezinárodních vědeckých projektů
- Absolvent odborných stáží na univerzitách v Belgii, Finsku, Německu, Polsku, Rakousku a Slovensku
- Hodnotitel Národního akreditačního úřadu pro vysoké školství se zaměřením na logistiku
- Garant a organizátor mezinárodních logistických konferencí
- Člen edičních rad mezinárodních logistických časopisů
- Autor více než 240 publikací s logistickou tematikou
Moto
„Ti, kdo se nadchli pro praxi bez znalostí, jsou jako námořníci bez kormidla a kompasu - nemohou si být jisti, kam jedou.“ Leonardo da Vinci
Co zaštiťuji v Logistické akademii
Trénink nejnovějších trendů v logistice a řízení dodavatelského řetězce, zejména pak odolnost a agilita, udržitelnost, šetrnost k životnímu prostředí, Průmysl 4.0, 3D tisk, blockchain nebo fyzický internet.
prof. Ing. Petr Besta, Ph.D., CLog.
(nar. 19.08.1976) pracuje jako vysokoškolský pedagog na Fakultě materiálově-technologické, Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava. Je garantem magisterského studijního programu Management kvality a řízení průmyslových systémů. Garantuje předměty v bakalářském, magisterském a doktorském studiu.
Zkušenosti
- V roce 2019 byl jmenován profesorem v oblasti Řízení průmyslových systémů.
- V roce 2013 byl habilitován v oboru Metalurgická technologie.
- Opakovaně absolvoval stáže na zahraničních univerzitách.
- Jeho pedagogická a vědecká činnost je orientována na problematiku řízení výrobních procesů a zvyšování konkurenceschopnosti výrobních podniků.
- Mimo pedagogického působení se zabývá také lektorskou činností v průmyslových podnicích. Realizoval více než 200 školení, seminářů a odborných workshopů.
- V rámci publikační činnosti je autorem nebo spoluautorem 250 publikací (monografie, odborné časopisy, referáty na konferencích a seminářích). Jeho články a práce jsou citovány v rámci mezinárodních databází.
Moto
Je ideální, když se spojí příležitost s připraveností.
Co zaštiťuji v Logistické akademii
Trénink v celém průřezu integrálního logistického vzdělávání, především pak otázky nákupu, zásob, metod a nástrojů a využití informačních technologií, konzultace pro zpracování projektů a jejich vyhodnocování v rámci školení logistiky.
Michal Koláček, ALog.
(nar. 9.5.1963) se v současnosti zabývá samostatným poradenstvím v oblasti řízení a optimalizace výrobních systémů, logistickým auditem a je také stálým členem certifikační komise Logistické akademie.
Zkušenosti
- V letech 2005 – 2007 pracoval jako výrobní ředitel ČKD Vagonka Ostrava, kde bylo jeho hlavním úkolem řízení výrobních nákladů, snižování pracnosti, restrukturalizace výrobních dispozic s cílem vytvořit potenciál k navýšení objemu výroby, restrukturalizace výrobních a plánovacích procesů a návrh tříletého projektu investičního a technického rozvoje výrobní základny, se zaměřením na zvýšení produktivity.
- Jeho lektorská činnost je zaměřena především na management logistiky a také na procesní řízení.
- Byl řešitelem či spoluřešitelem projektů např. pro: WIKOV MGI (Wikov Industry a.s), Bike Fun International s.r.o., Vítkovice a.s. NS 822 – Mostárna (Vítkovice a.s.), ŠKODA HOLDING.
- Spolupodílel se také na vydání publikace „Logistika v praxi“ vydavatelství Verlag Dashöfer.
Moto
„It is better to burn out then to fade away.“ („Je lepší vyhořet než vyhasnout.“ Kurt Cobain, Nirvana)
Co zaštiťuji v Logistické akademii
Trénink v oblasti logistiky výroby a metod pro logistiku (obor průmyslového inženýrství); konzultace pro zpracování projektů a jejich vyhodnocování v rámci školení logistiky.
Bc. Jan Bláha
(nar. 1984) je specialista na dopravní logistiku s více jak 20letou praxí. Má dlouholeté zkušenosti v oblasti leteckých, námořních a pozemních přeprav a v posledních letech velmi rychle rostoucích intermodálních přeprav. Aktuálně pracuje v česko-japonské logistické společnosti na pozici ředitele divize přeprav.
Zkušenosti
- V minulosti působil na provozně-obchodních pozicích v několika nadnárodních společnostech, kde nasbíral zkušenosti s leteckými a námořními přepravami.
- Certifikát IATA – Air Cargo Rating
- Oboru logistika a doprava se věnuje od střední školy.
- Absolvoval bakalářské studium oboru finanční management na Univerzitě J.E. Purkyně v Ústí nad Labem.
Moto
„Neexistují problémy, jen řešení.“
Co zaštiťuji v Logistické akademii
V rámci Logistické akademie se věnuje kurzům a konzultacím v oblasti dopravy.
Ing. Petr Jalůvka, ALog.
(nar. 28.2.1976)- zakladatel a spolumajitel společnosti DYNAMIC FUTURE s.r.o., kde také doposud aktivně působí.
Zkušenosti
- Absolvent VŠB-TU, Institut dopravy, Provoz a údržba dráhových vozidel
- První zkušenosti s optimalizací procesů získal již v průběhu studia ve společnostech Autopal Nový Jičín a ŽDB a.s. v Bohumíně.
- Podílel se na mnoha významných projektech pro společnosti Kofola Hoop, VOP, Třinecké železarny, ZKL, KOMA MODULAR, HYUNDAI, Chemopetrol, MP Krasno, Bivoj aj.
- působí aktivně zejména v oblasti dynamické simulace, návrh procesů, plánování výroby.
Moto
Hlavně se moc nemotat :-)
Co zaštiťuji v Logistické akademii
Ing. Jan Šlajer
(nar. 1974) je od roku 2001 jednatelem a společníkem společnosti DYNAMIC FUTURE s.r.o.
Zkušenosti
- Předtím pracoval na pozici logistika ve společnosti ŽDB Trans s.r.o. a předtím na pozici asistenta výrobního ředitele ve společnosti Lanex Bolatice, a.s..
- Jeho začátky jsou spojeny se společností ŽDB, a.s., kde pracoval na dodavatelském závodě na pozici vedoucího odboru marketingu a logistiky.
- Znalosti získal studiem na ČVUT v Praze, fakultě strojní, obor Ekonomika a řízení strojírenského podniku.
- Na Slezské univerzitě v Opavě absovoval kurz CIMA/NIMA, který byl ukončen kvalifikační zkouškou Českého institutu pro marketing v rozsahu úrovně CIMA-A.
Moto
„Paměť je výsadou blbých, chytrý nemá čas si pamatovat, chytrý musí vymýšlet..“ (Jan Werich)
Co zaštiťuji v Logistické akademii
Pro Logistickou akademii zajišťuji aktivní tréninky s využitím her, konkrétně: VSM - Value Stream Mapping, Štíhlá logistika (Tahové řízení zásob, KANBAN), Štíhlá organizace a Štíhlá administrativa.
Alexandr Kocián, MLog., ALog.
(narozen 19.05.1984) Je externím poradcem v oblasti logistiky a nákupu, certifikovaným auditorem managementu kvality, environmentálního managementu a managementu bezpečnosti práce a osobou zodpovědnou k řízení prevence rizik.
Zkušenosti
- Působil 11 let ve společnosti Akzo Nobel Coatings CZ, a.s., kde 6 let vedl oddělení nákupu a logistiky na pozici managera pro střední Evropu.
- Od roku 2015 působil doplňkově jako OSVČ se zaměřením na projekty v rámci zlepšování kvality procesů v oblasti supply chain a BOZP a od roku 2020 již plně jako OSVČ. Od roku 2021 jako jednatel společnosti Smarthink trade and consulting s.r.o.
- Propojuje prvky quality managementu, BOZP a efektivity procesů s ohledem na potřeby prostředí logistických provozů
Moto
Pokud něco děláš, tak to dělej nejlépe, jak umíš. A když to neumíš, tak se to nauč.
Co zaštiťuji v Logistické akademii
Ing. Jiří Tomáš Kavka
(nar. 16.1. 1953) Působí jako nezávislý poradce převážně ve změnových projektech „s rozvojem týmů“, tj. systematickým propojením poznávacího procesu týmu s praktickou aplikací obvyklých oblastí řízení a fungování firmy (procesní řízení, projektové řízení, strategické a „byznys“ plánování, plánování a řízení výroby, výběr a implementace IS, rozvoj znalostí, apod.).
Zkušenosti
- 1977 – absolvoval obor Kybernetika na Vysoké škole dopravní v Žilině.
- Pracoval v oblasti informačních systémů, od programování po řízení portfolia implementačních projektů.
- Od roku 1998 působí na „volné noze“.
- Spolupracoval na rozvojových projektech ve společnostech Kdynium a.s., Ahold ČR s.r.o., Schenker ČR s.r.o., ZAT a.s., Škoda JS a.s., Elanor a.s. a dalších. Pro většinu společností pracoval opakovaně, v rozmezí pěti až dvanácti let.
Moto
„Rozdíl mezi amébou a Einsteinem je ten, že – ačkoliv oba používají metodu pokusu a eliminace chyb, améba nemá chyby ráda, zatímco Einstein je jimi fascinován…“
K. R. Popper
Co zaštiťuji v Logistické akademii
Spolupráci s týmem zákazníka na změnových a rozvojových projektech, s posílením dovedností procesního řízení, projektového řízení, implementací IS apod.
Michal Ukropec
(nar. 1976) - CEO Twinzo, LinkedIn
Zkušenosti
V roku 1999 založil INFOTECH, ktorý sa dodnes zaoberá vývojom zákazkového softwaru. Od roku 2014 sa však venuje novému dieťaťu – 3D digitálnemu dvojčaťu „twinzo“ s fokusom na logistiku a výrobu.
Moto
Pomáhám organizacím, které hledají provozní dokonalost, aby byly efektivnější.
Co zaštiťuji v Logistické akademii
Webináře a workshopy ze světa digitalizace.
Michal Vrbický
(nar. 1990) – Account a Project manager v Twinzo, LinkedIn
Zkušenosti
- SPŠ Na Třebešíně se zaměřením na ekonomiku podniku.
- Zkušenosti v oblasti zakázkové a prototypové výroby.
- Mnohaletá praxe s řízením malých podniků, budováním oddělení a týmů.
- Aktivní působení v oblasti digitálních dvojčat.
Moto
Každý problém je převlečená příležitost.
Co zaštiťuji v Logistické akademii
Webináře a workshopy ze světa digitalizace.
Bc. Hana Škopová, Mlog.
Procesní a systémový specialita v oblasti Supply Chain Managementu pomáhající firmám s optimalizací jejich logistických operací. Více než 10 let praktických zkušeností v procesním a projektovém řízení s prokazatelnou řadou úspěšně implementovaných projektů zaměřených na efektivitu a produktivitu práce, díky nimž firmy dosahují trvalých výsledků.
Zkušenosti
- Lektorská činnost od počátku roku 2024 – lektor Logistické akademie
- Procesní a systémový specialista od roku 2022 – zaměření na optimalizaci a standardizaci procesů v oblasti distribuční logistiky.
- Střední management v letech 2012-2022 – zaměření na budování firemní kultury, implementace procesů vedoucích ke zkvalitňování služeb a vedení týmu
- Absolvent Pedagogické fakulty v oboru Pedagogika – Informační technologie
- Absolvent Logistické akademie v programu Manažer logistiky
Moto
„Kdo chce hýbat světem, musí nejdříve pohnout sám sebou.“ (Sokratés)
Co zaštiťuji v Logistické akademii
V Logistické akademii zajišťuji kurzy zabývající se metodologií Lean Six Sigma a M4 – Logistika a distribuce.
Michal Polák
Pracuje na pozici ředitele logistiky a dopravy v oblasti obranného průmyslu. Své zkušenosti získal ve společnostech, které v době jeho působení procházely skokovým navýšením objemu výroby. Jeho neustálou snahou je udržet tempo s narůstajícím spektrem logistických řešení a inspirovat se u profesionálů, kteří posouvají hranice možného.
Zkušenosti
Na své patnáctileté profesní cestě působil v různých logistických pozicích ve společnostech v oblasti automotive - Hyundai Motor v Nošovicích, Brembo v Ostravě a Tatra Kopřivnice. Aktuálně spolupracuje s MSM Group ve Slovenské Dubnici nad Váhom v oblasti Defence.
Moto
Rozdíl mezi úspěšnou a neúspěšnou společností hledej v logistice.
Co zaštiťuji v Logistické akademii
Ing. Kamil Košťál, MBA, ALog.
(nar. 24.11.1968) působí jako lektor a poradce v oblastech rozvoje lidí a procesů. Specializuje se na proces změny od specifikace strategických cílů, přes komunikaci změny, měření výchozího stavu a energetizaci lidí, až po efektivní nastavení a realizaci vlastního procesu změny.
Zkušenosti
- Od roku 2011 působí jako externí lektor a poradce.
- V letech 2009-2013 pracoval pro společnost Borcad cz s.r.o., první 3 roky jako personální a logistický ředitel, poslední rok jako logistický ředitel. Vedle těchto procesů měl na starosti projektové řízení a systém zlepšování Kaizen.
- V letech 1995-2007 pracoval pro společnost BONATRANS Group a.s., nejdříve na pozici referenta zahraničního obchodu a marketingu, poté jako manažer řídící postupně oddělení strategie a marketingu, komunikace, projektového řízení a řízení kvality.
- Ve všech společnostech, pro které pracoval, měl na starosti proces řízení změn.
- Vedle vysokoškolského vzdělání v oboru strojírenská technologie získal titul MBA a certifikáty Manažer jakosti, Auditor logistiky, CIMA/NIMA-C.
Moto
Málokdo využívá svůj potenciál naplno. Lidé využívají jen zlomek svého potenciálu, buď proto, že ho v sobě neumí probudit, nebo proto, že o jejich kreativitu a zkušenost není zájem. Proto nemohou být nikdy skutečně spokojeni. Tuší, že mají křídla, ale nenaučili se nebo nemohou je používat. Mým posláním je pomoci jim zbavit se pout a naučit se létat.
Co zaštiťuji v Logistické akademii
Školení a tréninky v oblasti štíhlé výroby, rozvoje zaměstnanců, strategického řízení. Vedle těchto činností zajišťuje školení řídících dovedností a projektového řízení.
Ing. David Staš, Ph.D., ALog.
David Staš je odborníkem s mnohaletou praxí v několika průmyslových odvětvích, předně v automobilových, strojírenských a hutních podnicích. Aktuálně působí na Katedře řízení výroby, logistiky a kvality na Škoda Auto Vysoké škole o.p.s. a jeho primární profesní zaměření je plánování, řízení a optimalizace výrobních a logistických procesů. V rámci projektových a poradenských činností aktivně spolupracuje s celou řadou podniků z různých průmyslových oborů.
Zkušenosti
- Řešitel více než 20 projektů pro přední průmyslové podniky, nejenom z automobilového průmyslu
- Logistický auditor a člen Komory logistických auditorů
- Řešitel více než 10 národních a mezinárodních vědeckých projektů
- Absolvent odborných stáží na univerzitách ve Finsku, Německu a na Slovensku.
- Autor více než 50 publikací s výrobní a logistickou tematikou
Moto
„Svět patří těm, co se neposerou.“ - Charles Bukowski
Co zaštiťuji v Logistické akademii
Kurzy pořádané ve spolupráci se Škoda Auto Vysoká škola:
- Základy Lean managementu pro výrobu a logistiku
- Metoda 5S a její zavádění v praxi
- Principy TPM (Total Productive Maintenance) - cesta k vyšší efektivitě
- A3 report – vysoký standard řešení problémů
Ing. David Holman, Ph.D.
David je autorem, pedagogem a konzultantem v oblasti Celostního Systémového Myšlení, které prohlubuje vzdělávání založené na porozumění a podporuje jednotný, účelný přístup v životě, vzdělávání a businessu. S ním se naučíte chápat realitu jako dokonalý celek, ne jako součet izolovaných ostrůvků dokonalosti. Má dlouholeté praktické zkušenosti v oblasti řízení dodavatelských řetězců v automotive. V současné době působí jako pedagog na Škoda Auto vysoké škole. Je autorem systémového myšlení, které uplatňuje ve své vědecko-výzkumné činnosti zaměřené na vývoj inovativního vzdělávání při budování celostně a proaktivně řízených dodavatelských řetězců nejen v automobilovém průmyslu včetně jeho dopadů na udržitelnost v dynamicky se měnících podmínkách 21. století.
Zkušenosti
Akademické:
Odborný asistent
- Katedra řízení výroby, logistiky a kvality
Škoda Auto Vysoká škola, Česká republika
2013 – současnost
Lektor
- Řízení dodavatelského řetězce, program provozní dokonalosti
Hof University, University of Applied Sciences
Německo 2019 – současnost - Řízení obchodních procesů a provozu
HTW Dresden
Německo 2018 – 2020 - Řízení dodavatelského řetězce
OTH Regensburg
Německo 2017 – 2018
Zkušenosti z oboru:
Projektant, specialista
- Strategická logistika a plánování řízení dodavatelského řetězce (inovace, LEAN)
ŠKODA AUTO a.s., Česká republika
2007 – 2013
Moto
Let´s learn to understand reality in its unified perfect Wholeness, not as the sum of isolated islands of perfection.
Co zaštiťuji v Logistické akademii
Kurzy pořádané ve spolupráci se Škoda Auto Vysoká škola:
- Změna mindsetu v řízení dodavatelského řetězce – řízení na základě jednotného cíle
Ladislav Slámečka
Vzdělání: Absolvent Polimi Milano, průmyslové inženýrství
Zkušenosti
První zkušenosti s logistikou a dopravou získal po skončení střední školy jako řidič a postupně dispečer mezinárodní kamionové dopravy. Postupně se věnoval projektové logistice a automotive logistice. Více než 10 let vedl Logistiku ve společnosti Koma modular.
Podílel se na mnoha projektech pro společnosti Ford Europe, Unilever, Modulco, Total Energies, Assystem a další
Aktivně působí zejména v oblasti návrhu a řešení procesů.
Moto
Neříkej, že nemůžeš, když nechceš! Přijdou dnové, kdy to bude daleko složitější a horší: budeš chtít a nebudeš moci.
Jan Werich
Co zaštiťuji v Logistické akademii
Školení na téma přeprava a přepravní systémy.
Kateřina Černá
(nar. 22.1.1977) celoživotní logistik a od roku 2021 působí jako externí konzultant a interim manažer pro oblast logistiky se zaměřením na celní problematiku, nákup, skladování a dopravu. Její vášní jsou vyladěná master data a vše kolem celního řízení.
Zkušenosti
Logistika si jí našla už v ranném dětství, kdy rodiče i prarodiče pracovali ve skladech a v dopravě a po revoluci zahájili v roce 1991 podnikání v oblasti autodopravy a skladování
V roce 1999 objevila kouzlo celního řízení, a to díky 5 letem strávených na německé spedici, pod vedením muže, u kterého hledali radu i samotní němečtí a holandští celníci.
Pokračování celoživotní vášně bylo následující:
- Manažerka logistiky pro německý polygrafický koncern s distribucí tiskovin do celé Evropy (2 roky)
- Projektový manager a koordinátor dopravního řešení po EU (3 roky)
- Logistický specialista pro TE Connectivity se zaměřením na Trade Compliance, skladování a dopravu (6 let)
- Manažer logistiky Air Power s.r.o. Plzeň (2 roky)
- Manažer logistiky ASSA ABLOY ES Production s.r.o. v Ostrově u Stříbra (4 roky)
Moto
„Každá jinakost má svůj smysl“ – já :)